aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Who cares?

Kategori: Allmänt

Alldeles för ofta känner jag pressen som förälder. Att underhålla barnen, hitta på nya saker, besöka nya platser, träffa nya människor.

Den där pressen kan ofta ta kål på mig! Att hela tiden vara stressad över att vardagen innehåller för lite för att barnen ska vara nöjda.
Men vet ni vad? Jag ska börja tänka om! Dom är absolut inte uttråkade, det är det JAG som är!

Så för att slippa åldras i förtid så ska jag sluta stressa upp mig över detta.
Idag är en sån dag då jag och barnen är extra trötta och slöa.
Vi stannar inne. HELA dagen! Den ni!
Och vet ni vad som är ännu hemskare? Sonen glor på tv. MYCKET!

Idag får det vara en sån dag. Man måste få ha tråkigt och bara sitta inne. Ibland iallafall. Hela förra veckan var späckad och helgen likaså. Då får man ha en slö dag.

Idag skiter jag i att stirra på klockan för att titta hur länge tvn egentligen har varit på.  Sonen kan få en glass efter lunch. Det känns helt okej med socker just denna måndag.

Sen att vi bygger lego, pärlar pärlplatta, leker riddare och pirater och kanske bakar något. Det hör inte hit. Självklart hittar vi på någonting att pyssla med under dagens alla timmar. Men kännslan av MÅSTEN är som bortblåst idag. Och hey axlarna känns minst tre kilo lättare.


Sån här mysig utomhus lek blir det alltså INTE idag. Men det blir det ju alla andra dagar på året så who cares?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: