aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

The dress

Kategori: Allmänt

Gårdagen var minst sagt påfrestande.
Senaste tiden har det känts som om det mesta är emot oss. Ingenting går som planerat och allt det vi trodde varit säkert är visst inte det längre det.

Jag mår sjukt dåligt över min sarjade kropp. (jag har fött två ungar get over it?) Kan inte komma över att jag fortfarande ser gravid ut. Typ fjärde månaden. Väntar bara på kommentaren "men så roligt! när är det dags?" För den kommer, det lovar jag!

Hur som så var det klänningsjakt som stod på schemat igår. Jag hade hittat den. The dream dress till det kommande bröllopet i sommar.
Lång klänning hade jag redan bestämt mig för.

Så fanns den där. Mitt framför mina ögon på datan.
Dock slutsåld.
Ombloggad och poppis.
Besöka butiken och den fanns! Tidigare i veckan när jag INTE hade tänkt köpa klänning. Tiden fanns inte ens till en provning.
Det var det gårdagen var till för, prova och förhoppningsvis köpa klänning.
SLUT!
och åter SLUT.
Överallt. Vi ringde och vi ringde. Jag var desperat. Tårarna tryckte i ögonvrån.
TUR, var FAN är du när jag behöver dig??

I bakfickan visade det sig senare...så där för nödsituationer.
Arlandastad. Japp det där bortglömda stället som ingen tycks ta sig till längre. Dom hade flera. I olika storlekar dessutom. Tur det då jag behövde en storlek större än jag någonsin trott?
Där försvann yterligare lite självkännsla under skosulan...

Well jag har några månader kvar att göra lite åt saken. Jag har ju börjat ordentligt med kosten igen. Det blir jag påmind av både dag som natt. Huvudvärken i början är förskräcklig!


H&M 499:- Priset gjorde den en gnutta snyggare än vad den redan är! Den är min! Bara min!
Nu är skor nästa problem. Men hey det känns som en fis i rymden om man jämför med the dress!

Kommentarer

  • Carolina säger:

    Åh den var jääätte fin! Du kommer att se ut som en prinsessa:)

    2012-05-06 | 17:10:48

Kommentera inlägget här: