aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Ståbrädan, detta påhitt!

Kategori: Allmänt

Under vinterhalvåret tog det alltid så lång tid för oss att ta oss fram och tillbaka från dagis. Tänk vad skönt det är att den tiden plötsligt halveras när det blir vår/sommar.
Inga overaller, eller vantar, mössor, halsdukar, tjocktröjor, sockor eller vinterskor.
Hopp i gympadojorna och som max en tunn jacka. Och kepan förstås! (solhatt på donnan)

Well jag gillar det lika mycket som barnen! För är det något mina barn alltid har avskytt så är det just att klä på sig. Dom går helst nakna. Jämt!

Aaron har dock fått för sig dom senaste dagarna att skippa stå brädan. Det är lixom inge coolt längre. Så nu springer han till dagis. Jag menar verkligen SPRINGER. Förstår inte hur han orkar! Det är en bra bit och det går mycket uppför. Men jag tycker det är super! Det är bara nyttigt för honom att lära sig ta sig fram till fots. Så småningom finns det ingen ståbräda kvar lixom.
Heja benen!



Ståbrädan i sig är ett mycket bra påhitt! Nästan föör bra! Blir barnen latare nu för tiden pga dom? Jag har fått för mig det när min son många gånger vägrat gå bara några meter för "han har ju ståbrädan". När han blir lite äldre och orkar gå längre sträckor, (som han nu börjar visa att han klarar av) kommer jag att ta bort den helt från vagnen. Då har han lixom inge val. Hemskt det låter kanske, men jag ser det mer som att jag gör min son tjänst. Han lär sig gå längre i tidig ålder och kommer på så sätt aldrig ha problem med utflykter osv.
Hur gör ni andra med syskon?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: