aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Islatte

Kategori: Allmänt

En av mina absoluta favoriter är islatte. Så fort vi är iväg till stan eller liknande brukar jag unna mig en. Dock ber jag alltid om lite vanlij i. Det är sådär snuskigt gott och jag älskar det oavsett årstid.

Så idag kom jag på att det egentligen inte borde vara så svårt att göra själv? Sagt och gjort så bryggde jag en espresso i våran tassimo maskin. Jag lät den svalna lite innan jag fyllde på ordentligt med mjölk, samt tre stora isbitar. Rör om, och drick med sugrör. Det blev precis lika gott som när jag köper ute. Förutom vaniljen! Kanske kan köpa vaniljessence i affären vid nått tillfälle.
Man kan såklart ha socker i om man skulle vilja. Men det gillar inte jag. För det är det där riktigt beska jag gillar!
Karln min håll dock på att kräkas när han fick smaka min andra omgång alldeles nyss....
Han gillar ändå inte dom jag köper ute heller så tar inte det som en diss faktiskt!


LOvely!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: