aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

I am back!

Kategori: Allmänt

Segt är väl det rätta ordet antar jag. Vad som är segt? Jag! Jag ska försöka börja skriva igen. Inte för någon annans skull utan för min egen denna gång. Det är ju så otroligt roligt att gå tillbaka och kika igenom sen. Om några år. Vad jag egentligen pysslade med. Nu.

Mycket snurrar i mitt huvud.

Viktnergång, kost, träning, tuttar, ögonfransförlängning, ögonbryn, matlagning, pengar, städning, sommarplaner, dagisplaner, tvtittande, a-kassan, försäkringskassan, FOSS, tenta resultat, nästa tenta, pengar, syrrans bröllop, klänningar, skor, pengar.

Typ lite så.

Så vad av detta ska jag börja skriva lite mer om? Kanske träningen och kosten och det hela?

Har börjat ett mål för att bli av med många grav kilon. För mig är det skit svårt och jobbigt att gå ner i vikt. Kanske är det så för alla? Hur som helst så äter jag så nyttigt jag kan (inga kolhydrater helst!) och tränar lite varje dag. För mig handlar det om att få in det i en fungerande vardag. Jag kan inte äta efter en speciell diet som kostar familjen en massa pengar, nä jag äter husman men tar bort kolhydraterna.

Träningen lägger jag in tre dagar i veckan efter dagislämning. Går powerwalk hem och hoppas sessan somnar i vagnen. Gör hon det springer jag vidare väl hemma på crosstrainern. Absolut minimum 20 minuter. Efter det styrka och diverse övningar. Eftersom jag inte har varken tid eller pengar till något gymkort är detta den smidigaste lösningen hitintills. Dom andra dagarna i veckan försöker jag få in så mycket träning som är möjligt. Ofta blir det en powerwalk ute när karln är hemkommen.

Om det ger resultat? Jag har gått ner 13 kg sedan första januari.
Men inte att glömma så har jag hela april månad haft ett break då jag var tvungen att lägga hela min lediga tid till plugg.
Jag åt vad jag ville och rörde inte på mig ett dugg.
Gick upp ett kilo under denna månad.

Well I´m BACK!
Kilot är borta igen....


Kommentarer

  • Kim säger:

    Grattis, kul att höra att du lyckats fast du säger att du har svårt att gå ner som du vill, duktigt :)!

    2012-05-04 | 21:52:02
    Bloggadress: http://kiimalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här: