aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Gravid mat

Kategori: Allmänt

Jag har på senare år lärt mig att äta fisk. Så gott som all fisk faktiskt. Hela min tonår avskydde jag precis all fisk.
Nu mera är min absoluta favorit rätt sushi. Konstigt hur det kan bli egentligen. Men jag verkligen ÄLSKAR denna gudomliga maträtt. Skulle kunna äta den varje dag utan problem.
Var det någonting jag saknade sist jag var gravid var det just olagad fisk. (kan man säga så?) Gillar ju kallrökt lax.
Brie osten kunde jag faktiskt sakna också.
Idag då det är mitt helg snack kan jag inte förstå hur jag klarade mig utan i nio månader!?

Ja jag vet att det är vissa som äter dessa saker under deras graviditeter och det får stå för dom. Jag har aldrig förstått varför man ska äta det när det inte är så svårt att vara utan? Barmorskan rekomenderade mig att INTE äta detta och jag menar varför chansa?
Det är mina barn det har handlat om!
Jag har skurit ner på koffein, salt och socker under mina graviditeter. Och hållt mig borta från allt det där andra förstås.

Nu i efterhand har jag lärt mig att det finns något som heter "gravid sushi" eller "mamma sushi". Well too late know lixom. Gravid kommer jag aldrig bli igen...



Tyvärr inte min sushi på bilden utan den lånade jag från google. Dock har mannen min lovat mig mors dag sushi imorn. Tack älskling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: