aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Icas solkräm

Kategori: Allmänt

Nu när sommaren är här (eller är den det? Ja förra veckan hälsade den på iaf!) så blir man som två barns mamma storanvändare av solkräm.

Jag försöker köpa sprey flaska med 50+ i skyddsfaktor. Den ska skydda barnens hud väl!

Det som är viktigt att tänka på är att dom endast håller ett år, (oftast, det står annars på flaskans baksida) så den som man använde förra året (dvs om det är nått kvar i den/dom) kanske inte är lämplig att använda i år igen.
Jag tycker dessvärre att dessa solkrämer luktar illa! Barnen går runt och luktar plast. Typ.

Jag och sambo lyckades glömma solkrämen hemma en helg då vi skulle på äventyr och vara ute mycket. Vi stannade till på vägen och det blev den här som fick följa med oss hem då:



30+ var det högsta dom hade så det fick gå ann för den gången.
Hur som så är det icas egna, (köpt på ica maxi) och fy bubblan vad gott den luktar! Släng er i väggen alla andra dyra företag med solkrämer! Denna äger! Gäller det bara att hitta en med 50+ också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: