aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

This summer so far....

Kategori: Allmänt

Jag vet, den där frånvaron! Well det är ju faktiskt så att våran semester som familj infinner sig i detta nu. Vi valde lite senare semester i år då vi valde att lägga den nästintill min syster och svågers bröllop som äger rum den 18 augusti.
Vi har iallafall hunnit en hel del och min kära sambo tog med sig det vackra vädret med sig till semestern också!
Vi träffar familj och vänner så mycket det bara går!
Vi har varit på bio, cirkus, lekpalats, shoppingrundor, vid stranden och en sväng till dalarna.
Imorn blir det furuvik och nästa vecka är fyrishov inbokad över en dag.
Vi äter gott hela tiden.
Jag har lärt mig koka saft, (det har blivit två flaskor jordgubb/rabarber, två flaskor rabarber och två flaskor svartvinbär) baka bröd och alla goda pajer och bakverk som går att göra på säsongens bär.
Vi har varit två vänder på ikea och köpt grejer till hemmet. Vi har renoverat köket och lagt lite trösklar. Alla gardinstänger är utbytta till vita och två nya hyllor monterade.
Jag har shoppat upp H&M´s nya hem kollektion i form av leopard lakan till oss vuxna samt dotter. Jag bor numera i sovrummet.
Vi hyr filmer (favorit än så länge är helt klart kung fu panda, jag skrattade så jag höll på att kissa på mig! Såg en skräckis för nån dag sedan också som var riktigt bra!) och käkar godis och melon som aldrig förr.
Hemmagjorde drinkar har vi blivit proffs på och det blandas hejvilt! 
 
Jag och min man unnar oss det mesta och i veckan ska vi äta grekiskt på resturang vid ån. Vi ska njuta, äta gott och bara rå om varandra. Barnen får sova hos mormor och morfar medan vi dejtar.
 
Som ni säkert förstår så hinns denna sida inte med. Jag har dessutom två kurser att plugga till som jag skriver tentor på i nästa vecka. Jag pluggar tills ögonen blöder. Typ. 
På fredag kommer dessutom min efterlängtade kusin från tyskland och stannar en vecka.
Då ska alla typiska svenska saker hinnas med.
 
Hoppas ni har/haft det lika bra på eran semester! Den här semestern har varit den absolut bästa någonsin! Har aldrig varit lyckligare! Jag suger åt mig som en igel så jag överlever hösten sen...
 
                      
 
                           
 
                      
 
Bio, sirapsbröd, Noora i ständiga leopard kläder, dalarna boendes i onepieces, bad i fina Sandras pool, läsning, loppis i ulva, ungarnas nya pool, bad i särsta, cosmopolitan drinkar, mitt nya kök, lekpalatset.
 
Den största händelsen denna sommar är ju självklart att barnen har fått en liten kusin till! Lilla fantastiska Charlie föddes den 15 juli kl 11:14. Han är så liten, så gullig, alldeles underbar! Vi umgås med kusinerna så mycket det bara går! Jag är i extas att få handla små pojk kläder igen! Kapphals newbie kollektion är oslagbar och dom fick tre plagg därifrån till lilla Charlie från oss.

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Vad kul att höra att ni har en fantastisk sommar :) Här är vädret lite konstigt, känns som alla årstider på en dag. Hoppas vi ses snart! Saknar er!

    2012-08-09 | 20:39:38

Kommentera inlägget här: