aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Tentamen i förskolans och skolans samhällsuppdrag

Kategori: Allmänt

Imorgon gäller det. Imorgon avgörs en hel del om min framtid. Känns tungt. Riktigt tungt.
Detta har resulterat i två sömnlösa nätter och flera dagar med kronisk huvudvärk. Precis som att situationen kunde bli värre.
Well jag kanske är lite överdramatisk, men skolan är extremt viktig för mig. Jag värderar min utbildning väldigt högt och vill klara den bra.
Jag tror själv att jag kan bli en bra lärare och desto tidigare desto bättre.
Ett års uppehåll har gjort mig gott, men också ont.
Jag önskar till viss del att jag börjat utbildningen nu. Efter båda barnen.
Men hey går inte att ändra det förflutna. 
Jag tar igen det nu istället.
Och oj vad jag älskar att jag inte redan är utbildad och har ett topp jobb!
För fy tusan vad lämpligt det är att gå i skolan när barnen är små. Inte långa dagar för någon, långa sommarlov och mycket tid tillsammans.
När dom är stora nog att klara sig själva, då är jag på toppen av min karriär och jobbar arslet av mig så vi kan åka på härliga semestrar dom fyra veckor jag kommer vara ledig.
Livet är bra underbart visst?
Kunde inte planerat mitt liv bättre. Det har blivit precis som jag velat. Precis som i sagorna. 
 
Snälla håll en tumme för mig imorn! Min livs viktigaste tenta startar klockan 09:00....
 
 
Typ såhär ser det ut imorn på Bergsbrunnagatan 15 i Uppsala.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: