aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Nyttigheter

Kategori: Allmänt

Mellanmålet idag till mig och sambo blev en smoothie bestående av:
 
Lätt yoghurt vanilj
Lite mjölk
Lite honung
Några hallon
Några bitar banan
valnötter
Fiberhavregryn
 
Supermums!
 
Vi ska prova den här i dryckes väg också tänkte jag:
 
Någon som provat?
 
Jag vet att Celsius är nr 1 att dricka just nu. Den ökar både förbränningen och är super nyttig. Dock har jag inte riktigt vant mig hur dom smakar. Gillar dom helt enkelt inte.
Däremot kan jag rekomendera dessa:
 
Vitamin well med stevia. 0 kolhydrater. Super goda!
 
Nu är kylskåpet uppladdat med keso,magra yoghurtar, avokado, sallader och grönsaker i mängder, citroner och lime.(bra att börja dagen med ett glas ljummet vatten med citron i, en timme innan frukost.)
Frukt fatet är fyllt till brädden och skafferiet fyllt av frön och nötter. Samt måstet, fiberhavregryn.
Frysen är fylld med smidiga sallads huvudingridienser. Som räkor, crabsticks/surumisticks, kyckling och lax.
Men mest bor det bär i frysen. Mängder av bär.
 
Nu behöver jag tips! 
Smoothie kommer bli en klar favorit som mellanmål till mig och barnen. Där kan jag använda honung för sötman.
Frukost blir fiberhvregrynsgröt till hela familjen. Med färska bär. Ungarna får morfars hemmagjorda blåbärssylt också förstås.
Mat blir vanlig husmanskost förstås. Inge tjafs där inte. Jag skippar kolhydraterna bara. Resterande familjemedlemmar behöver dom. 
Nån som har ett bra nyttighets tips? 
Någon favorit ingridiens eller recept?
Behövs verkligen stevia inhandlas?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: