aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Inskolning

Kategori: Allmänt

Inskolningen av Noora startade idag. Vet inte riktigt vad jag tyckte. Tycker det blir lätt kaos med så många små barn. Sen att Noora trivdes känns ju skönt. Men hon är lätt. Gillar mest läget och gör det som sägs.
Känns iallafall skönt att komma igång med vardagen igen. Förr eller senare ska det ju ske. Och rutin människa som jag är gillar jag vardagen.
 
Eftersom att knivsta kommun kör den nya typen av inskolning så varar den i en vecka och vi föräldrar är med hela tiden. Från morgon till eftermiddag. Man stannar så länge det är tänkt att barnen ska gå i framtiden.
Första dagen är mjukstart och varade mellan 9 och 2.
Vi föräldrar ska göra allt det praktiska med barnet. Som att byta blöja, mata, leka och läggningen ute i vagnen.
Barnen ska aldrig känna sig påtvingade de andra fröknarna utan barnen ska få komma till dom när barnet känner sig redo.
Kanske låter konstigt, det tyckte iallafall jag med Aaron i början. Men det funkade så himla bra med honom att jag känner mig lugn inför Nooras.
 
Så inskolning är det jag sysslar med denna vecka.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: