aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Furuvik

Kategori: Allmänt

Hemkomna från en hel dag på furuvik. Åkte direkt efter frukosten. Den blev sådär ofärskämt lyckad. Barnen var helt överlyckliga över allt. Inge gnäll, inge tjafs.
Mamma/mormor packade med världens godaste picknik i form av plock mat. Plättar och köttbullar till ungarna.
Kyckling, brie ost, chiabatta, grönsaker och massa god dricka till oss stora.
Vi hade hästarna precis brevid och Noora bara älskar hästar! Hon kunde inte slita sig ifrån dom! Tror hon blir en häst tjej ändå. 
Jag ropar Moster!! Kirra!!
 
Efter att vi käkat mjukglass, tagit lotter, och Aaron fått sin första sockervadd i livet, vi spanat in wild kids ön, lekt vid vattnet, hjälpt till att mata kamelerna, klappat getterna, gått i kängru safari, kollat militär anläggning, tog vi terrariet och köpte en varsin sovenir apa till ungarna. Då var vi slut. Helt slut.
Noora somnade i vagnen på parkeringen och Aaron somnade så fort bilen var startad.
 
Det fanns ingen utklädd människa och en påfågel såg jag bara en gång. Långt bort. Visst kom panik känslorna och tårarna i ögonen, men inte så att barnen såg. Aldrig så barnen ser.
Well det betyder att den blev extremt lyckad för mig med!
 
Det blev mat i bilen på vägen hem i form av korv till ungarna och lyx mackor till oss vuxna.
Vet ni det är just det jag tycker är det lyxigaste med semester! Att slippa allt det vardagliga. Speciellt matlagning och disk. Jag gillar att laga mat. Alla gånger. Men ibland är det såå skönt att slippa tänka på mat hela tiden. Den här semestern har vi verkligen unnat oss att äta ute. Vilken lyx!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: