aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

The lööve

Kategori: Allmänt

Det är kul att ha börjat med bloggen igen. Igår kväll satt jag och läste igenom gamla inlägg, so fun! Dessutom kan jag jämföra barnen sinsemellan. Både hur dom såg ut och deras utveckling.

Noora har börjat krångla lite nattetid. Varför vet vi inte. Hon har alltid varit som en klocka och alltid bara vaknat en gång per natt. Nu kan hon vakna runt två gånger men dessutom vara ledsen! Konstigt det dära med deras faser. Visst att hon är förkyld men det borde inte bero på det. Det låter mer som att hon har ont....tänder? Det har jag sagt länge nu men det konmmer aldrig några fördömda tänder!

Aaron är ju blöjfri, har varit det sedan han blev två år. Allt har alltid funkat super smidigt och jag kan räkna på mina händer hur få gånger han har kissat på sig. Det har hänt kanske fyra gånger på dagis totalt. Han är super duktig. Han har ju självklart blöja på natten fortfarande men den är nästan alltid torr nu för tiden så snart kan vi ta bort det också, men... och ja det finns ett men, han har fått för sig att han inte vill bajsa på pottan/toan.
I början gjorde han det men nu bara vägrar han. Han ska ha blöja då helt enkelt.
Vi har mutat, belönat, lagt blöjan i pottan, läst sagor med honom inne på toan. Men nej inget hjälper.
Jag antar att det kommer med tiden?

Jag är ganska dukig på att skriva negativa saker har jag märkt, glömmer ofta de positiva. För det livet jag lever är det jag alltid drömt om. Min och Alexanders relation är super stark och jag älskar honom så otroligt mycket. Att vi sedan har två fantastiska barn som är friska och väldigt snälla barn är ju bara grädden på moset.

Karriär har aldrig varit intressant för mig, alls. jag menar jobba bort livet? Nej tack! Jag lever för något mycket mer viktigt, nämligen barnen. Det är precis så det ska vara. Jag har allt jag någonsin kunnat bett om. (förutom silicon brösten men dom kommer det lovar jag mig själv här och nu! Dom står högt på prio listan.)

Så nu fick jag det sagt också. Kärleken finns där. Måste bara lägga den lite i bloggen också.


Jag vet hon är sådär sjukt söt min dotter! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: