aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Torsk?

Kategori: Allmänt

Min dotter har fått torsk i munnen!?
Har ingen som helst erfarenhet av detta på någon utav barnen. Om jag ska vara ärlig visste jag inte ens att det var möjligt när dom var så pass stora?
Hur som så är det anntagligen det hon har fått och det verkar klia?
Någon som har erfarenhet av detta?

Hon har varit vit på hela tungan nu i ett par dagar så idag sökte jag på nätet.
Det enda man kan göra är det där med kolsyrat vatten. Men också koka nappar och nappflaskor. Så det har jag sysslat med på förmiddagen.
Vi tog en sväng till ica och apoteket också och bytte ut alla flaskor.
Insåg att vi haft dom alldeles för länge redan.
Vi kokar dom ju från och till men till slut måste dom nog bytas ut.


Som vanligt kör vi ur MAMs sortiment. Vill dock ha dom som är utan luftringen i botten nu. Alltså inte first bottle. Noora är så pass stor att dom andra passar henne bättre. Men hey bor man i knivsta får man ta vad som erbjuds...

Jag avskyr sånt här! Jag ser bara bakterier framför mig och vill bara sanera hela hemmet.
Byta lakan, damma, städa toan extremt noggrant, tvätta skötborsbädd, tvätta prydnadskuddar, diska leksaker, dammsuga skura, tvätta mattor, tvätta gardiner, tvätta soffan osv.
Och utöver detta tvättar jag och spritar händerna tills dom svider. På mig, på barnen.

Jag avskyr bakterier och sjukdomar!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: