aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Mecenat

Kategori: Allmänt

Vilken bra värld vi lever i. Egentligen. 
Det är nämligen så att jag skulle ta mig till ica nu ikväll för att införskaffa mig mitt 30 dagars kort. Det är min livlina under tiden som student. Med det tar jag mig fram snabbt och enkelt. Med både buss och tåg. Egentligen gillar jag promenaden, men har jag bråttom känns bussen som ett bra alternativ. 
 
Hur som så för oss studenter finns det määngder med rabbatter! Ett 30 dagars kort kostar för oss 525:- medan en vanlig arbetare får betala 750:-. Så ja enligt mig är detta en rabbatt man gärna utnyttjar.
Men detta kräver ju självklart att man kan bevisa att man är student. För detta krävs ett Mecenat kort. Ett kort jag inte fått ännu för denna termin.
Mitt senaste gällde första terminen 2011. Lite utgånget om vi säger så.
Jag gick in på deras hemsida idag och beställde hem ett nytt, vilket kunde ta en vecka.
Tjejen i kassan på ica sa att dom blivit stenhårda på att kika på just Mecenat kortet på tågen.
 
Ja men det är ju lugnt! Det finns ju appar för allt nu för tiden? Jag har iallafall mitt Mecenat kort i mobilen nu. Tills det nya kommer på posten. Thank god för appar!!
 

 
Exakt såhär ser mitt ut i mobilen. Men med mitt namn på förstås!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: