aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Kinder garden

Kategori: Allmänt

Gårdagskvällen blev en besvikelse. Jag och mamma hade planerat en utomhus gympa på särsta badet. Friskis och svettis höll i det hela. Väl där kom det så dåligt med folk så jag och mamma bestämde oss för en rejäl powerwalk istället. Vilket var extremt skönt, samt välbehövligt.

Dagen idag har börjat super bra och jag hoppas att detta sköna väder verkligen kan hålla i sig nu!
Sonen går sista dagis dagen för terminen. Nio veckors sommarlov väntar honom nu.
Bästa kompisen slutar han också idag. Vi mammor går ju hemma så dom förstjänar ett bra långt sommarlov.
Vi mammor bestämde att vi tar med barnen till knivstas kondis och firar in sommarlovet. Killarna är taggade!

Ikväll står föräldramöte på schemat. Ska bli intressant att se och höra vad som tas upp där.
Vi står nämligen i en sån situation att alla Aarons närmaste vänner på dagis kommer flytta upp en avdelning till hösten då dom är födda ett år tidigare än Aaron är. Vi visste att detta förr eller senare skulle hända, men just nu känns det som att det kommer bli en tuff start för lilleman i höst.
Han har alltid tytt sig till äldre barn. Han är ganska så mogen av sig och tidig i sin utveckling så det har fallit sig naturligt för honom att leka med dom lite äldre.

Men det blir en prövning det med. Förhoppningsvis lär han sig något av det, och det är ju inte som att vännerna försvinner. Dom är i byggnaden brevid. Lillasyster kommer ju in på samma gård, så förhoppningsvis får han lite trygghet på så vis också.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: