aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Regler eller tankar.

Kategori: Allmänt

Senaste tiden har jag hört en del bra visdomsord. Eller vad kallar man dom?
Hur som när man är småbarns mamma är det mycket och tänka på och många faser man måste igenom.
Nu försöker vi få sonen blöjfri nattetid och dotter vällingfri nattetid.
 
Hur som lite "regler" som kan vara bra att ha i bakhuvet.
 
"Gå efter barnets ålder när det gäller att sova borta. Är barnet över året klarar det en natt borta, två år två nätter och så vidare"
 
Super vettig tycker jag! Dock olika från unge till unge förstås! Men tror det är en vettig tumm regel så länge barnen är små. 
Aaron är tre. Men som max har han sovit borta två nätter irad. Känner inte att vi behöver utöka det än.
 
"barnen vill vakna där dom somnat"
 
vi har alltid lagt våra barn i våran säng, för saga och välling. När dom sen somnat har vi lyft över dom till deras sängar.
Aaron har dock somnat i sin egen stora säng sen han var drygt 1½ år.
Men eftersom att vi har haft den här metoden har dom alltid vaknat tidigt på morgonkvisten och vi har därför lagt över dom i våran säng. 
Vi ser det kanske inte som ett problem men värt att tänka på...
 
"barnen vet inte vad klockan är nattetid, ingen bebis över 6 månader behöver välling under natten."
 
Det är det här vi kämpar på med. Noora äter gärna en välling mellan klockan 3-5 på natten. Ibland tom två flaskor om hon blir störd av nått under sömnen.
Det ska ändras snarast hoppas jag på. Det brukar räcka med en hel del envishet!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: