aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

Here I go...

Kategori: Allmänt

Förlossnings frågor:

När fick du reda på att du var gravid?
Ska jag skriva exakt? 19 augusti -08
Blev det en chock?  En aning ja.
Hur gammal var du? 20 år 
Hade du mycket halsbränna? Ja i slutet.
Spydde du mycket? En gång tror jag bara.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Nää det tror jag inte.
Hade du mycket foglossning? Lite i slutet men ingen fara.
Hade du sammandragningar? Ja en del när det började närma sig slutet på graviditeten.
Ditt sf mått som störst? 39cm eller någe har jag för mig...
Har du fått bristningar? Alot!
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Pojke!
Vad hoppades du på? En frisk bebis.
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja i slutet där också. :)
Hur mycket gick du upp i vikt? ca 20 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Pain som faan, helt klart värt det, men ingen höjdare!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade en önskan att slippa använda epidural. Men annars ville jag bara ha en lugn och sansad förlossning.
Gick du över tiden? Nej han kom 5 dagar innan BF.
Födde du för tidigt? Ja fem dagar.
När började din förlossning? 20 April 2009
Hur lång tid tog det? 5 timmar efter att vi kom in på sjukhuset. Jag räknar där ifrån. Hade bara lite värkar innan så.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 6-7 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna, Absolut!
Var du rädd för något? Att det skulle bli kjejsarsnitt.
Grät du? Nope inte en enda tår.
Skrek du? Nej inte ett enda vrål.
Tog du nått smärtstillande? Bara en jävla massa lustgas!
Blev du sydd? Japp en hel del.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Alexander, barnmorska och undersköterska. När väl Aaron precis skulle komma ut, kom en till barnmorska in och tröck på maggen.
Hade du någon nära med dig? Alexander förstås!
Hur stor var bebisen? 3685 g och 52cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Aaron.
Hur ser du på förlossningen idag? Det mest konstigaste och underbarste jag varit med om! Har gjort mig så mycket starkare. Tänk att jag klarade det!
Var det värt det?Utan tvekan. Livets största belöning!

Kommentarer

  • Kim säger:

    Hihi, fick reda på det på min 20-års dag :)!

    2010-02-13 | 21:13:34
    Bloggadress: http://kiimalexandra.blogg.se/
  • Kajsa säger:

    Duktiga duktiga du som klämde ut honom! :)

    2010-02-15 | 19:36:04

Kommentera inlägget här: