aaronsmama

Kärlek & Hosta går inte att dölja! Min blogg, min vardag. Full med både Kärlek och hosta!

I korta drag...

Kategori: Allmänt

Helgen har varit oförskämt bra. Därav det snåla bloggandet.
Fredagen bjöd på studentskiva. Vilken skiva det var sen! Alltså det var längesedan jag hade så roligt! Sen att ett och annat glas vin slank ner hörde kanske till. Hur som så stannade vi ganska länge för att vara vi och vi var hemma till 21.30 ungefär.
Barnen skötte sig exemplariskt som vanligt och Noora somnade i vagnen efter middagen.

Lördagen spenderades förmiddagen i uppsala. Vi handlade mat och sen lite behövligheter på barnens hus. Bla ett nytt myggnät. Jag verkar visst ha sålt mitt med någon av vagnarna?
Sonen fick köpa på sig lite små lego, så ni kan ju gissa vad han och pappan pysslade med resten av dagen?
Vi käkade donken och sen hade vi en skit mysig dag hemma.
Det lektes inne och ute, det grillades och käkades nyttiga chips.
Ungarna slocknade vid 19.00 båda två och jag och sambo glodde film.

Sherlock Holmes gick på tv1000. Den började lagom tid för oss trötta småbarnsföräldrar och bannemig vilken bra film! Helt klart den bästa jag sett på väldigt länge!



Att huvudrollen spelades av min absoluta favorit skådis Robert Downey Jr, gjorde den bara lite bättre!

Gårdagen som då var söndagen hade vi städdag. Usch så tråkigt det låter kanske men det var ganska så roligt.
Förmiddagen rensade vi ut allt i vårat hem. Tog ner saker till källaren samt dammade, dammsög och skurade.
När vi kastat i oss lite lunch åkte vi hem till min mamma och pappas hem. Dom var dock i dalarna med syster och hennes karl och hund. Detta visste vi självklart om och vi bestämde oss för att ge dom en lite surprise.

Nämligen att städa deras otroligt nerskräpade förråd.
Dörrarna gick inte ens att öppna längre. Vi tog allt skräp ner till sop sorteringen och det blev två lass fram och tillbaka med bilen.
Sessan sov och Aaron var en hejare på att hjälpa till! Snacka om att han tyckte det var roligt!

Sen tog vi alla tomflaskor och for till City gross i Uppsala. Där pantade vi till en förbannelse.(närmare bestämt 656 kr senare var vi färdiga.) Efter det var vi väl värda en fika och sonen valde en varsin tårtbit åt han och pappan. Nöjd kille efter det!

Föräldrarna kom hem mot kvällen och uppskattade denna suprise väldigt mycket! Kändes skönt att ge tillbaka lite efter allt dom gör för oss.

Det var våran helg i stora drag! Hoppas eran har varit minst lika bra som min!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: